Нові реалії ефективності команд

08 липня 2020
67

Ядром кожної компанії є принципи, цілі та погляди її співробітників. В її основі — команда. Ви можете мати правильну стратегію, хороший продукт, проте якщо ви не маєте правильних людей, з правильними цілями та поведінкою, у вас нічого не вийде. Якою ж має бути команда у нових реаліях? Ділимось порадами від Руслани Корж, експертки з організаційного розвитку.

- Зазвичай уже з перших днів ми намагаємось побудувати ідеальну організацію – хочемо найняти найкращих людей, найкращих експертів. Але коли ми запрошуємо людей у свої команди, ми забуваємо про те, що з людьми треба працювати, а керівники, які працюють з цими командами, мають вміти це робити. У більшості компаній основний фокус на бізнес-показники, а про розвиток команд ми забуваємо і це відходить на другий план. Бізнес - це як вдалий футбольний матч. А керівник — це тренер. Важливо, як тренер бачить свою команду, її гру, як вчасно змінює правила гри чи самих гравців на полі.

- Одними з найважливіших компетенцій сьогодні є самоорганізація і самомотивація. Якщо кожен працівник потребує мотивації, то керівник вкладає в неї всю ту енергію, яку може спрямувати у розвиток бізнесу. Людей мотивувати не потрібно — потрібно брати на роботу тих, що мотивують себе самостійно і розуміють, заради чого вони в компанії. Головне — їх не демотивувати.

- Кожен член команди має доповнювати власника і компанію своєю енергією. І чим сильніші та енергійніші люди будуть у ній, тим сильнішою буде компанія. Подивіться на гравців на вашому “полі” і визначте рівень їх енергії та натхнення, яке потрібне для вирішення ваших бізнес-цілей. Чи всі гравці на своєму місці?

- В офісі простіше контролювати роботу людей, адже можна на власні очі побачити, чим займається працівник. А в умовах дистанційної роботи ніколи не знаєш напевно, чим співробітник зайнятий вдома. Але тут виникає питання: чи потрібне вам ручне управління? Чи бажаєте ви постійно (у будь-яких умовах — вдома або в офісі) стежити за тим, виконує працівник завдання чи ні? Чи хочете, щоб він самостійно прагнув результату? Не потрібно встановлювати тотальне стеження за роботою команди — це може призвести до ще більшого падіння продуктивності. Сформулюйте їм чіткі цілі та контролюйте лише підсумкові показники. Сплануйте діяльність вашої команди на тиждень та створіть детальний перелік завдань для кожного працівника/відділу з конкретними й вимірюваними результатами, чіткими строками досягнення. Наприкінці тижня проаналізуйте, які завдання залишилися невиконаними та чому. Під час планування наступного тижня врахуйте це.

- Забезпечте єдине інформаційне поле для команди. Повідомте співробітникам про нові цілі, амбітні завдання, донесіть до них реальну картину поточного стану компанії (чесно і відкрито). Протранслюйте важливість командної роботи та який вони роблять внесок в загальний успіх компанії у цей турбулентний період.

- Не забувайте брати зворотний зв’язок у співробітників. Щоб мати можливість хоч якось на це впливати, важливо знати, ЩО в головах (і в серцях) ваших людей. Безліч досліджень довели, що рівень задоволеності роботою, рівень залученості вашої команди прямо впливають на фінансові показники компанії. А як відомо, керуєш тільки тим, що вимірюєш, тому важливо знати, як йдуть справи у ваших співробітників. Задача мінімум — зробити це з допомогою автоматизованих опитувань, задача максимум — проводити зустрічі сам на сам для керівників та їх підзвітних команд. Якщо керівник зможе навчитися балансувати між вимогливістю та людяністю — це оцінять його співробітники та, як наслідок, це позитивно вплине на ефективну роботу команди під час турбулентних часів.

Рекомендації записані під час спецпроекту “Управління виробничою компанією в часи коронакризи”, що відбувається у рамках ініціативи Європейського Союзу EU4Business за підтримки ЄБРР. Відеозаписи всіх онлайн-зустрічей ви можете переглянути за лінком - https://bit.ly/bisc-sp-wb

Автор ілюстрації: slidesgo / Freepik