Як налаштувати взаємодію в кризу?

08 липня 2020
80

Як налаштувати взаємодію в кризовий час? Про це на онлайн-зустрічі розповідав Віталій Івахов, власник компанії “100% інтер’єр” та кавового бренду ISLA. Ділимось з вами основними інсайтами цієї зустрічі:

- За часів кризи візія вас надихатиме. Саме мрія про майбутнє (ваша візія) здатна витиснути тривогу про майбутнє. А як відомо, криза і є цією панікою, тривогою про майбутнє.

- Ваші місія та цінності не дадуть вам відхилитися від курсу. Криза не має змінювати вашу місію та цінності, вона впливає лише на переформатування стратегії.

- Ваші місія та цінності не дадуть покинути своїх споживачів, адже вони вимагають вашої допомоги. Якщо ви свій бізнес робите добре, то ви рятуєте своїх споживачів від поганих продуктів ваших конкурентів.

- Вам потрібно стати ще більш уважними до своїх Клієнтів. Що нового вони захотіли від вашого продукту? Від вашого сервісу? Від логістики? А від бренду? Можливо, вони чогось нового захотіли й від поведінки соціальної позиції вашого бренду. Це все потрібно врахувати.

Нове в поведінці споживачів обов'язково наштовхне вас на необхідність освоїти нові компетенції. І це призведе або до перенавчання вашої теперішньої команди, або до залучення нових людей у команду. На мою думку, криза - це не стільки про скорочення персоналу, скільки про зміну ландшафту їх компетенцій.

- Структура компанії у вигляді бізнес-процесів допоможе швидко змінювати розташування людей на позиціях, впроваджувати нові цілі та змінювати їхні показники.

- Рекомендую лінійну організаційну структуру. Без ієрархії. Тоді під час будь-якої кризи в такій компанії набагато легше переставляти людей з однієї позиції на іншу, змінювати, або підсилювати якісь процеси, впроваджувати нові цілі та коригувати їхні показники.

- Заплануйте стратегічну сесію для націлювання на наступний період. Визначте на цій сесії, які нові знання, навички або нові члени команди вам тепер необхідні. Скоригуйте вашу стратегію, визначте список нових продуктів, нові цілі процесів й встановіть нові показники для цих цілей. І доведіть це до щоденних дій команди, поставивши правильні задачі.

- Замініть переживання про майбутнє важливими щоденними завданнями. Постійно займаючись чимось рутинним, невеликим, простим і важливим, наш мозок перемикається і не відчуває увесь час тиску від страху. Тому, якщо вам вдасться дати команді фокус на поточну роботу, замість переживань "ой що ж з нами усіма буде", то компанія буде як єдине ціле, команда стане набагато ефективнішою.

- Футбольний клуб "Барселона" не тільки грає на полі - вони тренуються. Хоча немає ані найменшого сумніву, що вони блискуче вміють грати в футбол. Але вони весь час тренуються. Що ж вони тренують? Вони тренують взаємодію. Майстерність сьогодні - вже “маст-хев”, а ось взаємодія - це те, що сприяє успіху або провалу будь-якої компанії.

- І починайте створювати свій Кодекс, свою Книгу правил. Замість інструкції про те, як працювати, ця Книга правил описує, як ми тут живемо, як ми приймаємо рішення, що у нас вважається правильним і схвалюваним, а що у нас вважається неправильним і грішним.

- Таку Книгу можна поділити на дві частини - Правила організації та Правила комунікації. Сьогодні Правила комунікації - найважливіша частина. Якщо ж вам не вдається тренувати свою команду правильним комунікаціям, то дотримання просто технічних правил в організації стає неможливим.

Рекомендації записані під час спецпроекту “Управління виробничою компанією в часи коронакризи”, що відбувається у рамках ініціативи Європейського Союзу EU4Business за підтримки ЄБРР. Відеозаписи всіх онлайн-зустрічей ви можете переглянути за лінком - https://bit.ly/bisc-sp-wb

Автор ілюстрації: slidesgo / Freepik